עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

רובנו גדלנו על האמרה "העבודה היא חיינו, אך לא בשבילנו". רגע לפני שאתה מתייאש מהעבודה, ומחפש עבודה חדשה, נסה את הטיפים הבאים, במטרה להפוך את מקום העבודה שלך לנעים יותר עבורך.
 
1.       הישאר בעיות אישיות מחוץ לדלת המשרד: כשאתה טרוד בנושאים אישיים, קשה מאוד להתרכז או להיות שמח בעבודה. ככל שניתן וודא שהילדים מכוסים ע"י מטפלת ושאר הדברים שעלולים לצוץ מהבית מכוסים גם הם.זכור כמובן שאי אפשר להימנע לגמרי מתקלות או אתגרים מבית. בדיוק כמו שבבית אתה אמור להתמקד בבית ובנוכחיו כך גם בעבודה התעסק בעבודה. יש סיפור יפה שרץ ברשת על פרופ' אחד שנכנס לכיתה ובידו כוס מלאה במים הוא שאל את הסטודנטים שלו כמה שוקלת הכוס? חלק ענו 100 גר' חלק 250גר' וחלק פשוט וויתרו על התשובה. הפרופ' אמר האמת שאינוי יודע, אך מה לדעתכם יקרה אם אחזיק את הכוס דקה ביד הוא שאל. הסטודנטים ענו שום דבר. ומה יקרה אחרי 30 דקות ליד? עכשיו הם כבר אמרו שהיד תכאב, ותרדם והוא ירגיש נימול ועוד ועוד. ומה אני צריך לעשות בכדי להפסיק את הכאב ותופעות הלוואי שאל? וכולם פה אחד ענו להניח את הכוס. 
כך גם אתה, רגע לפני שאתה מגיע לעבודה הנח את הכוס עם הצרות, הבעיות והטרדות מחוץ לדלת. אח"כ כשאתה יוצא אתה יכול לאסוף אותה. ככל שמחזיקים יותר זמן את הכוס (המחשבות הבעיות והטרדות) כך מסעם הופך קשה יותר. הנחת הכוס ועזיבתה מחוץ לעבודה משאירה לך זמן להתעסק בדברים אחרים, וההפתעה הגדולה היא שחלק מתכולה של הכוס במהלך היום מתפוגג ואז היא גם שוקלת פחות.
2.       צור פינה שאתה אוהב: אתה נמצא בעבודה לפחות 8 שעות ביום, שזה מן הסתם יותר זמן ממה שאתה מבלה בבית. לכן ההשקעה במקום העבודה שלך משתלמת. צור מקום שנעים לך להיות בו. קשט את האזור שלך או השולחן שלך, במסגרת מגבלות הארגון. שים תמונות מהנופש האחרון, ציור שהילד צייר לך, או תמונה שאתה מוצא בה נחמה ושלוה. המקום בו אתה שוהה את רוב שעות היום, אמור להיות אזור נעים ומרגיע עבורך, שכיף לך להיכנס אליו בבוקר.
3.       פתח מערכת תמיכה במשרד: הקף את עצמך בעמיתים לעבודה, בעלי רקע דומה לשלך וסגנון חיים שמתאים לך. זה עשוי להוריד הרבה מתח ולחץ ממך בעבודה. כשאפשר לספר ולדבר עם מישהו בעבודה על רגשות, זה הופך את המתח לנסבל ואת מקום העבודה לסביבה נעימה לשהות בה.
4.       אכול בריא ושתה הרבה מים: כשאוכלים בריא ושותים כמות מספקת של מים, האנרגיה הפיסית שלך משתפרת וכך גם גישתך האופטימית. יותר קל להיות אופטימי כשאתה מרגיש טוב. היכולת התמודדות עם מצבי לחץ, כך הוכיחו המחקרים טובה יותר כשהאנרגיה הפיסית שלך גבוהה. מכאן שהיכולת להתמודד עם מצבים מאתגרים עולה.
5.       הייה מאורגן: צור לעצמך לוח זמנים, שניתן לעמוד בו. התחושה של הישג שתחוש שאתה עומד במטלות שלך, תעניק לך עוצמה. כשאתה מוצף ועמוס, זה עלול לגרום לך לחוש תסכול שלך מעצמך ומעבודתך. כשאתה ייצרני, כלומר חש שליטה על לוח הזמנים והמטלות שלך, אתה מרגיש סיפוק, מה שגורם להעלאת הביטחון העצמי והמוטיבציה. (לקריאה נוספת בנושא הערכה עצמית).
6.       קום והתהלך: עבודה במשרד יכולה להיות מאוד תובענית, לכן חשוב מאוד לזוז ולהתהלך במשרד. ההליכה מאפשרת לגוף לנוע ולהזרים דם ולהרים את רמת האנרגיה הנפשית והפיסית.
7.       אל תנסה לשנות את עמיתיך: אי אפשר לשנות אף אחד; אתה יכול רק לשנות את התגובה שלך כלפיהם. תתמקד במה ניתן לעשות, כמו לנהל קונפליקטים בצורה טובה יותר וללמוד להתעלות מעל סיטואציות פחות נוחות עבורך.
8.       תגמל את עצמך: תגמל את עצמך מחוץ לעבודה, ופנק אותך. בין אם זה ארוחת ערב עם חברים, סרט, ספורט או מניקור, טיפול בעצמך פעם בכמה זמן, יכול לעשות את ההבדל. כמו שלחץ ומתח בבית יכולים להפריע בעבודה, כך תחושה טובה בחייך יכולה להשפיע על העבודה.
9.       קח נשימה: כמו שביוגה מתרגלים נשימה של שמחה, נושמים פנימה נשימה עמוקה, עמוקה ונושפים החוצה צחוק גדול. נסה את התרגיל הבא. עמוד זקוף ידיים בצידי הגוף ונשום נשימה עמוקה ואח"כ הוצא צחוק גדול (גם אם הוא מאולץ) והתכופף קדימה. חזור על כך 10 פעמים. נו איך אתה מרגיש…
10.   התמקד בחיובי: זהה מהם הדברים אותם אתה אוהב בעבודה, כמו הנוף מהחלון, העמיתים לעבודה, המעביד, המשכורת וכו'. כך תצור לעצמך תחושה טובה יותר וחיובית יותר לגבי העבודה שאתה מבצע. התמקדות בחיובי, יוצרת תחושה נעימה ומהנה יותר. הדרך השניה היא להתמקד בשלילי מה לא בסדר במקום העבודה, זה רק טומן בחובו תחושה קשה של אי שביעות רצון שלא תמיד מובילה לאן שהוא, אלא משאירה אותך בתחושות קשות.
לסיום, הכל בעיני המתבונן, ולכן העבודה והצורך להתפרנס זו המציאות של רובנו, לנו יש את הכוח לבחור בין תפיסת המשרד כמקום שנעים ומשמח להיות בו או לאו. בחר בדרך שתגרום לך את מירב האושר וההנאה.