הכנה לראיון עבודה

עכשיו זה הזמן שלך! משאירים פרטים ומתחילים להצליח

אימון אישי לראיון עבודה

תחילתו של תהליך חיפוש עבודה

אז התחלתם בתהליך של חיפוש עבודה, ומצאתם משרה שמעניינת אתכם. אתם מכינים את קורות החיים למשרה הספציפית. אתם מגישים אותם ומקבלים זימון לראיון עצמו.

איזה כיף 😊 עכשיו מתחילות להופיע גם הספקות והחששות לעתים. אם אצלך אין כאלה, ועדיין יש בך את הרצון להגיע במוכנות – שווה לקרוא

מה כדאי לעשות על מנת להישאר במיקוד בראיון

יש לעבור על קורות החיים, דרישות המשרה המבוקשת, וידע על החברה יעזור מאוד.

נכון, אי אפשר לדעת מה יהיה באמת בראיון עצמו, אך הפורמט הוא בדר"כ קבוע, כולל איזה שאלות ישאלו. רוב הראיונות הם סטנדרטיים עם שאלות מובנות מראש. כשמגיעים מוכנים עם תשובות מובנות יותר קל להתמודד איתן. זה יקל באופן משמעותי את יכולת האלתור, במידת הצורך.
הכנה של אופציות לתשובות, פותחת פתח לשיחה יותר קולחת והתמודדות עם שאלות לא צפויות שיעלו במהלך הראיון.

טיפ קטן: תתאמנו על היכולת לספר את הסיפור שלכם בצורה מעניינת. אפשר ללמוד את זה. – מוזמנים להיות בקשר נלמד ונתרגל את המיומנויות של איך בונים את התשובה לתשובה מנצחת.

מה עוד ניתן לעשות

שינה טובה בלילה לפני הריאיון תעזור, לכם להגיע בפוקוס.

נסיעה למקום בו מתבצע הראיון עלולה להיות לחוצה בבוקר, צאו מוקדם ותשאירו שוליים בזמן, לדוגמה אם לוקח 30 דקות להגיע קחו שעה. עדיף להקדים ולחכות למטה מאשר לאחר ולהשאיר רושם רע. לאחר לראיון אפילו בדקה, משאיר בנוסף לרושם גם סטרס שלכם – חבל.

כשממתינים לראיון עצמו נסו ליצור שיחה  (לקריאה נוספת אומנות הסמול טוק). זה הזמן לחייך, להיות חיובי. השמרו מריכולים וקיטורים.

עמדו בעמדה זקופה ובטוחה,  גם אם זה לא מה שאתם מרגישים באותו הרגע.

תסתכלו למראיין או למראיינים בעיניים, יצירת קשר עין ייצור חיבור. שבו ישר בכיסא, בבקשה אל תזיזו שום דבר על השולחן, גם אם הם חוסמים לכם את שדה הראייה, מקסימום תזיזו את הכיסא שעליו אתם יושבים. חדירה לשטח של המראיין, לא תשאיר רושם טוב..

ראיון עבודה הוא לשני הצדדים, הם בודקים אתכם ואתם בודקים אותם. אם התחושות שלכם לגבי המקום אינן טובות, שווה לבדוק אם זה מקום שהייתם רוצים לעבוד בו. להתקבל לעבודה ואח"כ לא להיות מרוצה ממנה אינה ההמלצה שלי בנושא.

כשעונים על השאלות שווה להיות אותנטים, כלומר להגיד ולספר את הדרך שבה אתם חושבים ופועלים. ולא מה הם רוצים לשמוע.

שלוש נקודות מפתח להעביר במהלך ראיון עבודה

גם האדם הבטוח ביותר, עלול לחוש קצת עצבני, כשהוא עומד בראיון עבודה. למעשה, 55% מהאנשים לפי HOME LEARNING COLLEGE  חושבים שהראיון הוא החלק הכי גרוע בחיפוש עבודה. זה בסדר להיות לחוצים ומתוחים לפני ראיון. ניתן להתכונן מראש על המיומנויות הדרושות, על מנת להוריד את הלחץ מהראיון עצמו.

  1. ידע על החברה:
    המעסיקים רוצים להאמין שאתם רוצים לעבוד בחברה, ושאתם תהיו מחויבים לקבוצה ולצוות. ידע זה כוח. אז בררו מה החברה עושה, מתי הוקמה וכד' חשוב מאוד להעביר את הנקודה, משפט שמתחיל ב"קראתי שהתחלתם לייצר…" משאיר רושם טוב.
    רשמו כמה נקודות על החברה כמו מה עושה החברה, באיזה תחום היא עוסקת, היסטוריה שלה, תרבות ארגונית אם אפשר, מוצרים ושירותים. ככל שאתם מכירים את החברה והעיסוק שלה, יהיה לכם יותר קל, להכניס פרטים בתשובות שלכם ולראות איך הניסיון שלכם משתלב עם העשייה של החברה.
  2. דוגמאות מדידות של הצלחה:
    סביר להניח שאתם לא המועמדים היחידים, ולכן צריך לוודא שתבלטו מעל כולם. נסו ככל שביכולתכם להימנע מקלישאות "אני איש של אנשים", "אני גאה בעבודה שלי", תנו דוגמאות ספציפיות שמדגימות את היכולות שלכם באופן חיובי. למשל, אם אתם גאים ביכולות שלכם עם אנשים, אולי תרצו לומר איך עזרתם למישהו בצוות, איך הנהגתם את הצוות ומה זה כלל, או איך נתת שירות מעולה ללקוחות כועסים.
  3. נימוס:
    זה מובן מאליו שכדאי שיאמר. היו מנומסים ואדיבים לכל מי שאתם פוגשים, לא רק למראיין, תודה, בבקשה, סליחה – מילים חשובות. חייכו. לעיתים קרובות חיוך שמגיע לעיניים, כזה מהלב. כדאי לדעת שבימים מרוכזים של בחינות במרכזי הערכה, חלק מנוכחים הינם אנשי צוות שרוצים לראות איך אתם מתנהגים לא ליד הבוחנים. אם תזכור את כל הנקודות כשאתה מתכונן לראיון, אז תוכל לבצע טוב בראיון עצמו.

תזכרו שהתקבלות לא תלויה בכם,  רק הביצוע.

כעת עולה השאלה- גם אם עשיתי שיעורי בית והגעתי מוכן לריאיון, כיצד אוכל להתבלט? על כך ארחיב בפיסקה הבאה:

יש עוד אלף מחפשי עבודה, למה שיקבלו אותי?

לפני שניגשים לראיון עבודה חשוב לזכור כי יש הרבה אנשים טובים בחוץ, ולכן כדי להתקבל למקום עבודה, יש צורך להתכונן בהתאם. ההכנה לראיון העבודה היא הכרחית על מנת ליצור התאמה לתפקיד ובולטות על פני מועמדים אחרים. מועמדים שמגיעים מוכנים לראיון חווים יותר ביטחון, משדרים נינוחות ולפיכך גם יותר פנויים להעברת הפרזנטציה שלהם באופן ברור יותר. מכל אלה ניתן להבין כי מועמדים שעוברים הכנה, ומדייקים יותר במסר שלהם שהוא "מה אני יכול לתרום לארגון". כך עולה היכולת שלהם לשדר מה הארגון בעצם ירוויח כשישכור את שירותם.

תהליך ההכנה לראיון העבודה -אימון לראיון עבודה מיועד עבור מי מכם שמוצא את עצמו בין המשפטים הבאים:

  • "אני צריך לגשת לראיון עבודה ואין לי ניסיון בכך. אשמח לסיוע"
  • "הייתי בכמה ראיונות, נכוויתי וכעת חשוב לי לעצור ולבדוק מה אפשר לשפר"
  • "עשיתי הסבה מקצועית ואני רוצה ללמוד איך להציג את הניסיון הקודם שלי כבעל ערך לתפקיד החדש"
  • "אני אחרי גיל 40 ומחפש עבודה. איך אני מציג את היתרונות שלי מול נושא הגיל?"

אימון אישי לראיון עבודה: איך להתכונן לראיון עבודה ומה בתוכנית:

    • מעבר מהיר –מה רואים בשלוש שניות בקורות החיים שלך.
    • ממבט ראשון – איך יוצרים את הרושם הראשון הנכון.
    • תכנון מול ביצוע –איך מתכוננים לראיון עבודה.
    • זה שיודע לענות –איך עונים על שאלות (ספר לי על עצמך, מה יכשיל אותך בעבודה, מה ציפיות השכר שלך ועוד).
    •  

 

 

אימון אישי לראיון עבודה – טיפים וכלים להתמודדות עם הבלתי צפוי במהלך ראיון עבודה ובניית ציפיות ראליות

אז איך להתכונן לראיון עבודה? אימון אישי לראיון עבודה הוא ללא ספק תהליך שיסייע לכם להתכונן היטב. בתהליך ההכנה לראיון העבודה אנו עומדים לעשות כמה דברים:

נבדוק את קורות החיים שהכנת ונחשוב על דגשים שמבליטים את היתרונות ומטשטשים את החסרונות.
אימון לראיון עבודה- ביחד נתרגל ראיונות אישיים.
נעבור יחד על שאלות נפוצות בראיון עבודה שסביר שיישאלו במהלך הריאיון
אנו נשב ביחד ונבצע סימולציה של שאלות בראיון עבודה. ביחד נכין את האפשרות לדינמיקה קבוצתית, ונתרגל כיצד ליצור רושם חיובי על המראיין.
שאלות הכנה לראיון עבודה יסייעו לנו להבין ביחד את היתרונות שלנו ולחזק אותן, וכמובן להתכונן מראש לכל תרחיש על מנת שנוכל להותיר רושם חיובי ולהתבלט בצורה משמעותית על פני מועמדים אחרים על המשרה בה אנו חושקים.

חשוב לזכור:  התפקיד שלך בזמן ראיון הוא לעשות את הרושם הנכון לתפקיד. הדבר הנכון לעשות הוא להגיע מוכן לראיון על ידי כך שתיעזר באיש מקצוע המומחה בתחום שינווט ויסייע לך לענות בצורה חכמה ונכונה על השאלות, להפגין ביטחון עצמי, ולא להתבלבל גם כאשר עולות שאלות שהן טריקיות לכל מועמד או מועמדת באמצעות אימון לראיון עבודה עם מומחה בתחום.

אחד הנושאים החשובים מעבר להתבטאות המילולית שלנו, היא גם השפה הלא מילולית- אילו מסרים אנו מעבירים בשפת הגוף שלנו, במהלך הריאיון ומשמעותם. ביחד נעבוד על שפת הגוף והתדמית ונעשה סימולציות לראיון עבודה, כך שנוכל לבדוק איזה מסר עובר ולדייק אותו.

זהירות, זה עשוי להיות כיף… בהצלחה

רוצים לבלוט מעל מועמדים אחרים, צרו קשר והשאירו פרטים, ונחזור אליכם לשיחה טלפונית שתבדוק איך אפשר לעזור לכם להצליח באמצעות אימון לראיון עבודה- כך שתוכלו להגשים את עצמכם ויעדיכם.

עידית פליק

מנטורית להישגים

עכשיו זה הזמן שלך! משאירים פרטים ומתחילים להצליח