עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

משך הזמן הממוצע לקריאת המאמר: 4:00 דקות

חלק ב'

כשיש קשרים לא צריך פרוטקציה – אחד המשפטים שגדלתי עליהם.

איך מייצרים רשת של קשרים – כזו שעובדת בשבילך

למדנו במאמר הקודם את החשיבות של יצירת רישות חברתי, נטוורקינג.

במאמר הזה נלמד – איך מייצרים ושומרים על חברויות

ההבנה בחשיבות הנושא והעלאתו לראש סדר העדיפויות, זה הצעד הראשון.

הצעד השני הוא, נוקטים יוזמה, יוצאים לכנסים ומכירים אנשים חדשים. במקום העבודה מתעניינים בקולגות, מחפשים אנשים עם תחומי עניין דומים. מצטרפים לקבוצות ריצה או אופניים, אם אוהבים. זוכרים שאנשים חדשים מכירים כשיוצאים מהסביבה המוכרת לנו (בית, משרד). 

גיוון תחומי העניין וההשתייכות לקבוצות שונות, תייצר לכם רשת מגוונת של אנשים. 

אחרי הכרות ראשונית, כשגיליתם שיש לכם עניין משותף ונעים לכם בחברתם, תעמיקו את התקשורת וההכרות. תזמינו לקפה או צהריים אצלכם בבית או בקפה השכונתי.
תהיו חברים,  יודעים שמישהו חולה תתקשרו להתעניין. תתקשרו בחגים, בימי הולדת, תגידו "בוקר טוב" בבוקר כשנכנסתם למשרד, תגידו תודה על עזרה, תתקשרו, כשמישהו הפנה אליכם לקוח או קישר אתכם עם מישהו אחר. תתקשרו ליידע אותו מה נסגר, כדי לשמור אותו בתמונה. נשמע פשוט, רוב האנשים הם בני אדם ובלחץ היומיום הם אומרים "עוד רגע אני מתקשר ומעדכן" והימים חולפים. 

תפרגנו לאחרים. יש משפט שאני אוהבת שנלקח מתוך הספר "למלא את הדלי" תדברו על אנשים דברים טובים מאחורי גבם. המשפט המדויק הוא "אומרים עליך הרבה דברים טובים מאחורי גבך".

"אלוהים נמצא בפרטים הקטנים" קריטי בפיתוח חברות אמת. בסוף הרצף של המחוות הקטנות, ההתעניינות הכנה באחר, היא זו שיוצרת את האינטימיות והקרבה. 

תשמרו על קשר עם הסובבים אתכם

טלפון אחת לכמה זמן, מפגש חברתי כזה או אחר, הופעות, יציאות משותפות טיולים ופעילויות משותפות מחזקות את הקשר. בישראל הצבא הוא חממה לקשרים חברתיים, כי אם סמכתי עליך ש"תשמור לי על הגב", אני אהיה שם בשבילך באש ובמים. 

אחת מלקוחותיי, הייתה אשפית ביצירת קשרים חברתיים, היא תמיד הייתה הראשונה להביא עוגה לבית החדש, להזמין לטיול ולארגן אותו ככה שכולם ייהנו. פעם שאלתי אותה "תגידי את לא מרגישה פראיירית?" היא צחקה. "לא, אף פעם. נכון שמידי פעם אנשים שחשבתי שהם חברים שלי התגלו כtakers  וזה מבאס. ועדיין רוב האנשים שמקיפים אותי הם givers ואז יש הדדיות ונעימות שעוזרת לכולנו לשגשג.

ההמלצה שלי, כדי לשפר את מערכת הרישות המקצועית שלכם להתמקד בגישה של Givers כמו שאדם גרנט מכנה אותם בהרצאתו בטד המוצגת מטה.

אדם גרנט, מגדיר שלושה סוגי אנשים Taker; Giver; Matcher   

הלוקחים, אלה שמונעים ע"י אינטרס אישי בלבד. 

הנותנים, אלה שמונעים מלעזור קודם כל.

המתאימים, אלה שמאמינים בהדדיות אני אתן לך ואקבל בתמורה. 

מסתבר במחקר שעשה גרנט, שאלה שיכשלו בתפקידם או יצליחו בו הכי הרבה הם ה"נותנים". 

אלה שרואים את האינטרס של האחר לפני האינטרס הפרטי. 

הארה: בארגונים גם אם האדם עצמו (הנותן) לא מביא את התפוקות המלאות שלו, הוא חשוב בארגון כי הוא עוזר לאחרים להשיג את שלהם, ולכן תפקידו הוא קריטי בארגונים טובים. אז בקשה למנהלים שיש להם Givers בצוות, תנו להם את התמיכה ואל תבקרו אותם, כי הם אלה שעושים את הארגון והצוות שלכם לטובים יותר. תשמרו עליהם.

הנותנים אל תרגישו פראיירים, תעשו כי זה נכון לכם. מעבר לזה, תשתמשו בחוק ה – 5 דקות.
תעשו טובות שלוקחות מעט זמן. כמו קישור והכרות עם אנשים שיכולים לעזור למישהו אחר. למשל, כשחברה שלי מספרת לי שיש לה בעיה בארנונה או במשרד הפנים,  אני שואלת את עצמי את מי אני מכירה שיכול לעזור. אם יש כזה, באותו הרגע אני שולחת הודעה עם פרטים ונותנת לה את המספר שידברו. לי זה לקח 5 דקות ולה קיצרתי את הדרך. כמה יעיל ככה קל. ממש באותו רגע, אחרת "אני אשכח". 

אז לכל הנותנים והנותנות, תתנו ברוחב לב, והלב שלכם יתרחב.

סוקרטס, אשר נראה לעיתים קרובות יושב מחוץ לאתונה, מקדם את פניהם של זרים. יום אחד איש זר ניגש אליו ואמר לו "הייתי רוצה לגור בעירך. מה טיבם של אנשיה?" סוקרטס ענה "מה טיבם של אנשי העיר ממנה אתה בא?" לזה ענה האיש, "הו, הם לא כל כך נחמדים. הם משקרים, מרמים וגונבים. זו הסיבה שאני עובר משם".
סוקרטס, בחוכמתו, ענה, "זה אותו דבר כאן. אני במקומך הייתי ממשיך לחפש"
זמן קצר אחרי לאחר מכן, אדם אחר בא ושאל על אנשי אתונה. סוקרטס שוב שאל את האיש על אנשי עירו שלו. האדם השני ענה, "הם נפלאים, הם תמיד עוזרים זה לזה. הם ישרים וחרוצים. פשוט חשבתי שהייתי רוצה לראות חלקים אחרים של העולם." סוקרטס, בחוכמתו, ענה הפעם,
"כאן זה אותו דבר. מדוע לא תכנס לעיר? אתה תגלה שהיא בדיוק כפי שתיארת לעצמך".

שלכם

עידית פליק,
מנטורית עסקית