עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

חמשת הכלים שיעזרו לך למתן את הדפוס הפרפקציוניסטי

בעקבות המאמר הקודם שלי "האם אתה מרגיש שהכל חייב להיות מושלם?"

נשלחו אליי תגובות רבות השואלות כיצד "להרפא" ממחלת הפרפקציוניזם".

מציגה בפניכם היום חמישה כלים שיעזרו לכם להיות פחות פרפקציוניסטים ויותר בטוחים בעצמכם:

  1. הכרה והבנה שזו מחלה שאינה מביאה לתוצאות הרצויות לנו. שלמרות הפרפקציוניזם הגענו למקום שבו אנחנו נמצאים ולא בזכות.

ההבנה וההכרה מביאה מודעות ואז ניתן לטפל בשאר התרופות. ללא הכרה שפרפקציוניזם הינו דבר שלילי, בעצם יכול להיות שנחזיק בו בצורה סמויה שלא תביא להקלה הנדרשת.
הכן רשימה של יתרונות וחסרונות של פרפקציוניזם יתרון יכול להיות, זה מוביל אותי להישגים גבוהים. חסרונות יכולים להיות, אני נכנס ללחץ לפני כל עבודה שאני מבצע, אני מפחד מטעות ולכן לעיתים נמנע מעשייה כלל, זה הופך אותי למאוד ביקורתי וכד'.

  1. 80/20 – פארטו היה כלכלן איטלקי שהבין ש20% מהאוכלוסייה יוצר 80% מהמחזור העסקי. גם פרפקציוניסט יכול להשתמש בתפיסה הזו. ב20% מהזמן אנו מבצעים 80% מהתוצאות. ב 80% מהזמן אנחנו מלטשים את ה 20%, ברוב המקרים אין זה כלכלי. אף אחד לא שם לב לדקויות אלה חוץ מהפרפקציוניסט או איש מקצוע בתחום שלך שהינו פרפקציוניסט גם. מיותר.
  2. חיסון ע"י דיווח על טעויות – אנשים שמתביישים לטעות או חושבים שטעות היא בלתי נסלחת, זקוקים לחשיפה הדרגתית של טעויות על מנת לפתח חוסן התנהגותי, פיסי ורגשי. אחרי שעשינו טעות ודיווחנו עליה, פתאום ניתן לבחון, וללמוד מהטעות. ולהוכיח לעצמנו שה"שמים לא נפלו", ואף אחד לא מת. לאט לאט האדם מתרגל ללמוד מהטעויות ולתקן אותן ולא להסתירן. במציאות מה שיקרה שכמות הטעויות תקטן, כי יש תהליך של הסקת מסקנות.

חיל האויר אחרי כל טעות, שלעיתים קרובות עולה בחיי אדם או ציוד יקר, יש תחקיר שבסופו משתנה משהו בנוהל. לכן יש פחות טעויות בחיל האויר.

בחברה המערבית לא נהוג לדון בטעויות, ולכן נוצרת בושה סביבן, אין לגיטימציה לטעות. אדם שמוכן להודות בטעות וכמובן ללמוד ממנה, עשוי בטווח הארוך להצליח יותר ולטעות פחות. טעות היא חלק מהתהליך.

  1. קבע רף ציפיות נמוך מ 100% נסה 60% או 40%, בכל פעילות שאתה מבצע, הגדר מראש את הציפיות נמוך ממאה, ובדוק את רמת ההנאה שלך מהתהליך. לעיתים קרובות כשרמת ההנאה עולה רמת הביצוע משתפרת. אנחנו מבצעים טוב יותר כשאנחנו שמחים. ולכן הדגש רצוי שיהיה על רמת ההנאה ולא על רמת העשייה. לעיתים קרובות אנשים שאין להן ציפיות מוגדרות מראש, מצליחים יותר, כי הם בודקים כמה יוכלו לעשות.
  2. עבוד עם סקלה – הפרפקציוניסט חושב בשחור ולבן בקיצוני, הכל או לא כלום. הכן סקלה ודרג כל פעולה מ 1 עד 10. למד את עצמך גוונים של אפור.

 

אני אוסיף ואומר, שלפעמים לאדם קשה "לצאת מהראש של עצמו", הרשו לעצמכם להעזר בגורמים מקצועיים, לקבל ליווי תעסוקתי מקצועי עם אדם מדויק עבורכם, שרוצה את הטוב ביותר עבורכם ועבור ההצלחה שלכם- יכול לתרום רבות לאיזון הלחץ, להעלאת הערך העצמי.

ביחד עם לקוחותיי אנחנו מגיעים לתוצאות גבוהות בזכות בחינת המציאות, התייחסות לגורמים שבשטח, מה אפשר ואי אפשר לעשות, מה בשליטתי ומה צריך לעשות כדי להיות טובים יותר במה שאנחנו עושים.