עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

השפה שתקדם אותך
איך להשתמש במשפטים ומילים כדי לשנות את ההתנהגות והתחושה:

הדרך שבה אנחנו מדברים לעצמנו,יכולה לשנות את ההתנהגות שלנו.

באחד המחקרים על איזה סוג משוב נותנים לילדים מצאו, שכשנותנים משוב לילדים על האינטילגנציה שלהם, 86% מהם יבקשו לדעת איך היו החברים שלהם, ביחס אליהם.

לעומתם רק 23%  ילדים שהפידבק ניתן על מאמץ והשקעה,לא שאלו את אותה השאלה.

הם כן שאלו איך הם יכולים להשתפר בפעם הבאה. כלומר,הבינו שיש מקום ללמידה והשתפרות. מעניין שגם אצלי במשרד בעלי עסקיםים מבקש לדעת איך אחרים בסיטואציה.

אך חלקם בדקו את עצמם ביחס לעצמם ושאלו מה יעשו אחרת בפעם הבאה.
מי לדעתכם מצליח יותר בחייו המקצועיים?

מקצועיות והצלחה מגיעות עם השקעה ומאמץ, יציאה מאזור הנוחות ולמידה מתמדת מטעויות. אנשים שמגיעים להישגים גבוהים בכל תחום מהישגים ספורטיבים, שחקני שח-מט, בעלי עסקים מצליחים, כולם מגיעים בזכות השקעה במיומנויות נדרשות, יש להם שיח פנימי של למידה וחתירה להשתפרות מתמדת, והן מתרגלים בקביעות. נכון שיש סברה שאומרת שזמן התרגול חשוב – 10,000 שעות ליתר דיוק (אנדרה אריקסון), חשוב לא פחות גם הסגנון של הלמידה, של חיזוק נקודות חלשות, ולאו דווקא עבודה עם החוזקות.

נכון, שתשבחות על מאמץ הן חשובות מאוד, ועדיין המאמץ הוא זה שיוביל להצלחות והישגים.

מאמץ לבד לא משנה את ההתנהגות. קרול דואק הזהירה "כדאי שנזכור שמאמץ הוא אמצעי להשגת מטרה של למידה והשתפרות, לעתים אנחנו משבחים אנשים על מאמץ שאין בו למידה, רק כדי שירגישו יותר טוב, "מאמץ מצוין; ניסית לעשות את הטוב ביותר"; זה נהדר, אבל זה לא עוזר אם הם לא למדו שום דבר." למידה היא הפוקוס של תפיסה מתפתחת, וחשוב לזכור זאת.

מחשבות לסיכום, השפה שבה אנחנו מדברים לעצמנו יכולה להשנות את הדרך שבה אנחנו מרגישים ומתפקדים. זה יכול להיות כל כך פשוט, שפשוט לעתים קרובות מתעלמים ממנו. שימוש במשפטים ומילים מעודדות אתגר ומאמץ, יכולות להשפיע מאוד על התפקוד היומיומי.