עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

ניהול קריירה מהבית עם ילדים – איך עושים את זה נכון?

סגירת בתי הספר והגנים העבודה מהבית של רוב ההורים, כחלק מהרצון למגר את המחלה, יוצרים להורים אתגר משמעותי בניהול הקריירה והטיפול בילדים, בטח כשהם מתחת לגיל 12, אבל גם הגדולים יותר זקוקים להחזקה ופיקוח, עם הלמידה מרחוק. היכולת לעבוד מהבית כשיש ילדים לטפל בהם היא אינה עבודה קלה. המאבק לאזן בית החיים האישיים למקצועיים, אינו נושא חדש, אבל לרוב ההורים, המשרד, הבית, מערכת החינוך והגן נמצאים במקום אחד עכשיו, אצלם בסלון, ויש ערבוב בין כל המערכות.

אז מה עושים? כיצד נוכל לעבוד מהבית כשיש ילדים ולהצליח בזה?

היכולת לשלב בין התפעול היומיומי של הילדים, ההתעסקות עם המערכת למידה מרחוק, תיאומים אינסופיים בין הילדים כאשר לא פעם אין מספיק מחשבים בבית וגם כשאין בעיה של מחשבים, הניהול זמן של הילדים אל מול ניהול הזמן האישי שלך, תוך כדי יום עבודה בתוך הבית, יכול להיות לא פשוט בכלל.

במאמר הנוכחי אני אביא כמה מהשיטות היעילות ביותר לתפעול הג'גלינג הכללי, של למידה ועבודה מרחוק.

יצירת לוח זמנים אישי

למדו את ילדכם הבגירים להכין לוח זמנים ועבודה עם יומן, הכניסו יחד איתם בפעם הראשונה את המערכת השעות של הלמידה והמטלות שניתנות להם ליומן. הסבירו להם על מערכת התזכורות ולמדו אותם להשתמש בצבעים של היומן הדיגיטלי כדוגמת גוגל ומיקרוסופט, על מנת להבין מה מטלה ומה תאריך ההגשה, מתי זמן למשחק ומתי זמן השיעור. העבודה עם יומן -כשכל התכנונים נכנסים פנימה- עשויה להקל מאוד על הילדים הבגירים לנהל את מגוון המשימות- היומן בעצם מייצר את המסגרת והתכנון. למדו אותם שכל משימה שעשו, שישנו את הצבע שלה, כך הם ידעו כמה מתוך המשימות הם כבר עשו ומה עוד נשאר להם, במבט אחד קצר. עשו שיתוף ליומן שלכם, כך תוכלו להיות במעקב במידת הצורך.

לילדים קטנים צרו אתם את היומן תוך שיתוף שלהם בזמן היצירה, הלמידה והמשחק החופשי, וכמובן זמן המחשב למשחק. כשהילדים קטנים הכינו להם את מערכי הלמידה, על מנת שלא אתם תצטרכו להיות המורים לחשבון ועברית. יש המון סרטוני יוטיוב וכיתות וירטואליות עם מורים שונים שמסבירים את החומר לתלמידים. במידה וכן יש צורך בהתערבות שלכם, הגבילו אותה לשעה מסוימת וזמן מוגבל. אחרת תמצאו את עצמכם בהסבה מקצועית להוראה ואולי זה לא מה שתכננתם 😊.

יום עבודה גמיש וסתגלני

יש משפחות שבהן יש צורך ביותר פיקוח על הלמידה מרחוק של הילדים, זה קורה במשפחות הכי טובות, ומה שנראה ירוק מהצד שלכם, לא תמיד כל כך ירוק באמת. אני יודעת מניסיון אישי. במקרים כאלה, יש צורך לעבוד בשיתוף פעולה עם הבן זוג או בת הזוג, על מנת לחלק את יום העבודה בינכם. קבעו מראש מי נמצא עם הילדים בשעות הבוקר מי נמצא בשעות אחר הצהריים. חלקו את השהייה עם הילדים ביניכם, כדי שלכל אחד מכם יהיה זמן איכות לעבודה. השתדלו ליצור רצף עבודה, הכניסות והיציאות מהתמקדות בעבודה להתמקדות בילדים יכול להיות אתגר בפני עצמו. לכן, במקום מולטיטאסקינג, נסו את המונוטאסקינג, כלומר משימה אחת בכל פעם. זהו כלי חשוב מאד בכל הקשור לניהול קריירה–  עבודה או ילדים, לא גם עבודה וגם ילדים.

במידה ואין יכולת לשלב בין שני הורים, ואתם הורה יחידאי, אז מה שיש לעשות זה לבקש לעבוד בשעות אחרות מיום העבודה הרגיל. כלומר לפני הקימה של הילדים, בצהריים כשהם נחים ובערב אחרי שעות ההשכבה שלהם. נכון, זה יכול ליצור עומס גדול עליך, ולא כל המנהלים מסכימים לזה- זה המקום להסביר להם שהעבודה תעשה לפי הספקים ולא לפי שעות עבודה. מה שבפועל ברוב המקרים לא מוריד את כמות הביצועים של העובדים, אלא מעלה אותה. סכמו מראש מה המשימות שיש לעשות בכל יום ועמדו בהן, זה יקל על המנהל לאפשר לכם את העבודה בצורה הזו.

אזור עבודה מוגדר

אם יש לך אפשרות לעבוד מתוך מרחב עבודה סגור, זה מעולה. הכנו שלט לדלת "כאן עובדים", ותלו אותו בשעות העבודה. למדו  את המשפחה לא להפריע, גם לא לשאלה קטנה אחת.

במידה ואין אפשרות לעבוד בחלל סגור, כי כל החללים תפוסים 😊, אז כדאי להגדיר אזור כמרחב עבודה ששם בשעות העבודה לא מפריעים לך. שימו אוזניות, על מנת לנתק את עצמכם מהסביבה, וידעו את בני הבית שזה שהם רואים אתכם עוד לא אומר שמותר להפריע. וגם אתם, אם אתם כל הזמן מסתכלים סביב ובודקים מה קורה, נסו לבדוק איך אתם יכולים לנתק את עצמכם מהסביבה, אולי לשבת עם הגב להתרחשות. מודה שזה מורכב, בטח לאנשים עם הפרעות קשב. למרות שהניסיון שלי מלמד, שיש אנשים שדווקא כשיש הרבה התרחשות סביבם מצליחים להתרכז טוב יותר, הם האנשים שמצליחים לעבוד בבתי קפה ומרחבי עבודה משותפים.

כנות ופתיחות עם העמיתים בעבודה

בתקופה כל כך מורכבת כמו עכשיו, כנראה שגם העמיתים שלך נמצאים באותה סירה, ומטפלים בילדים קטנים וגדולים ומציאות חייהם דומה לשלך. נכון, שלעתים קרובות אנחנו לא מערבים ילדים ובית בשיחות עם קולגות, ומשאירים "את העבודה מחוץ לדלת", למרות שבאופן אישי אני לא בטוחה שזה אפשרי ורצוי. אך בוודאי שהערבוב ומחיקת הגבולות כמו שיש לנו עכשיו אינה רצויה ביומיום רגיל. אבל המציאות כמו במציאות יש לעבוד עם מה שיש. שתף את השותפים שלך בעבודה, בכנות ובפתיחות. אם יש בעיה עם שעה מסוימת של פגישה, אם יש מצב שבאמצע שיחת הועידה ילד עלול להפריע, אל תנסו להסתיר, אלא להסביר ולהמשיך עם זה ולא כנגד זה. זו המציאות החדשה וכולם או לפחות הרוב נמצאים בסיטואציה דומה.

בדקו האם ניתן להאריך את הדדליין, כי אין סיכוי שתעמדו בו לאור המצב, אך יידעו זאת מראש, ולא דקה לפני ההגשה. שיחה פתוחה וכנה תאפשר הערכות מחדש של הדברים, מה שיאפשר לכולם לשתף פעולה ולעזור זה לזה, במידת הצורך. היו חלק מצוות, והעזרה ההדדית תייצר לכולם יותר שקט. תשמרו לחברי הצוות שלכם על הגב, כדי שגם על הגב שלכם ישמרו. כך תוכלו לשמור על ניהול קריירה נכון שיוכל לייצר בסיס טוב להמשך.

הפסקות זה חשוב

אני מאמינה שיש זמן לעבוד ויש זמן לנוח, שהשילוב בין השניים מייצר אפקטיביות ובריאות, כי אנחנו לא נשחקים. עכשיו זו תקופה של שחיקה גדולה, כי הלחץ עלינו עצום. התמודדות עם אי-הוודאות, עם גבולות מטושטשים והנחיות משתנות, גורם לרוב האנשים מתח ולחץ. אז כדי להתמודד איתו חשוב לדעת מתי לנוח ולקחת הפסקות בזמן. כשאני אומרת לנוח אני מתכוונת גם בראש, הלקוחות שלי לפעמים יספרו לי שהם נחים ולא עשו כלום, ואז אני שואלת "והראש גם הוא נח?" המחשבות שמטרידות, והעיסוק האינסופי לעתים של מה עכשיו ומה יהיה, יכולות להדאיג גם את הרגועים ביותר. אז הראש צריך לנוח. העצה שלי, לבדוק מה מאפשר לראש את מנוחתו, מדיטציה, פעילות גופנית, אולי אפילו אפייה ובישול אולי עשייה של כלים. נחפש את הפעילות האוטומטית שמשחררת לנו את הראש מלחשוב.

ניקח הפסקות במהלך היום לרענון וצחוק. הפסקות אלה הן קצרות ומוגדרות. זו המנוחה שתתן לנו כוח להמשיך. לעתים פשוט לשים את הראש על הכרית בצהריים לכמה דקות, לעשות הפעלה מחדש למערכת כך תאפשר לנו לעבוד את שעות הערב היותר מאוחרות.

אז איך לדעתך אפשר לשלב בין העבודה בבית לעבודה המקצועית שלך?
איזה טיפים יש לך לתרום לנו?

אשמח לשמוע ממך

עידית