עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

למה אנשים מוותרים?

ההבדל בין להציב מטרות ללהשיג מטרות-

להציב מטרות זו טכניקה, שפעם אחת לומדים אותה, מתרגלים אותה קלות ומצליחים להציב מטרות, בהירות וממוקדות. הבעיה מתחילה כשבאים לבדוק האם אנשים משיגים את המטרות שלהם.

יש המון סיבות ללמה אנשים מוותרים/לא משיגים את המטרות שהם הציבו לעצמם או שהארגון הציב להם, אמנה כאן את החשובות בינהן בעיני, ומה ניתן לעשות כדי להתחיל לממש ולהשיג את המטרות שאותם אנחנו רוצים להשיג, בין אם זה משרה טובה יותר או הפסקת עישון.

הסיבה הראשונה היא בעלות, אנחנו מתקשים לקחת בעלות על הבעיה. זו לא התוכנית, הכלי, הטכניקה או היועץ שלקחנו. "זה" ולא משנה מהו – אינו העניין, אתה העניין.

כשאתה לוקח בעלות על השינוי הרצוי לך, ואומר שההתנהגות שלך תשפיע על האם הכלי/התוכנית/היועץ יעבדו טוב או לא.

אנשים נוטים להחליף את הכלי ללא הרף, הם מנסים שיטות שונות להפסקת עישון: מדבקות, ספר, כדורים, מרפאים וכד'.

בארגון מחליפים שיטות הדרכה ומדריכים ושיטות הערכה שונות, במקום לחפש במקום הנכון, במנהל/האדם שמפעיל את הכלי.

אנשים חושבים שברגע שהם הבינו את איך השיטה עובדת, זה מספיק. הרגלים נוצרים במהלך שנים לא נעלמים בשבוע. נסיגה בתהליך וחזרה לדפוסים ישנים זה חלק מהתהליך, החוכמה היא להמשיך גם אחרי הנסיגה. בדיוק כמו שאמרה סקרלט אוהרה בסרט חלף עם הרוח "מחר יום חדש". לקיחת בעלות על התהליך והתוצאה, תיצור מחוייבות גדולה,

50 גוונים של מחויבות תחת הלינק:

https://bit.ly/3gH5X1h

ואז ההתמודדות מול המכשולים תעלה בצורה דרמטית.

הסיבה השנייה היא קושי, זה הרבה יותר קשה ממה שחשבנו בהתחלה.

"פשוט" ו"קל" הם שני מונחים שונים. אנחנו מניחים שברגע שהבנו את המנגנון הפשוט, יהיה קל לבצע. העשייה תמיד מורכבת יותר. לטווח ארוך יש צורך במשמעת ומאמץ, להתמודד עם ההתנגדויות שעולות במהלך השגת המטרות. ההבנה שיש לנו נטייה טבעית להקטין את הקושי ולא להבין את הכאב שכרוך בהשגת המטרה, יכולה לעזור לנו בהתמדה לעבר המטרה עד שנשיג אותה.

הסיבה השלישית היא שלפעמים- מתברר שזו לא המטרה האמיתית. אנשים רוצים להשיג זוגיות, למה? בשביל שההורים ירדו להם מהגב.אם כך, המטרה היא בעצם שקט מכיוון ההורים.

דיוק במטרה הנכונה מאפשר לנו, להתאים את הכלים והטכניקות להשגתן.

כשאנשים רוצים להשיג מטרה מסויימת כמו החלפת עבודה לעמדה יותר גבוהה שכוללת בתוכה העלאה בשכר, כדאי שישאלו את עצמם למה? לפעמים התשובה תפתיע אותם. לפעמים התשובה יכולה להיות כי התפקיד הנ"ל משעמם אותי כבר. ואז אולי המטרה היא למצוא עניין חדש בעבודה, ולא בהכרח הרצון להחליף את העבודה. הרציונל יביא איתו בהירות ודיוק.

אז מה המטרה שעליה אתם חולמים? למה בעצם אתם לא משיגים אותה?

ועכשיו תבדקו אולי אחת מהסיבות שנרשמו למעלה, הן הסיבות לאי ההשגה.

אני כאן כדי לעזור לכם להשיג ולממש.

בהצלחה

עידית