עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

איך מאזנים בין הציפיות שלך למציאות – כלי עבודה שלקוח מעולם המנטורינג לעסקים למי שמתמודדים עם אכזבה כרונית

כשאני נפגשת עם אנשים במשרד, בין אם הם מגיעים לשם המנטורינג לעסקים או לכל עניין אחר, די מהר הם מספרים לי על האדם, המקרה או האירוע שגרם להם לאכזבה קשה. אני חושבת שגם היום בתקופה המורכבת שבה אנחנו חיים יש הרבה מקום לאכזבה, מהמצב, מניהולו ובאופן כללי מהשינוי שקורה ואי הוודאות הסוררת. במאמר הזה אני אתן לך כלי שיעזור לך להתמודד עם הפער בין הציפיות שלך מ"איך העולם צריך להתנהג" ובין מה שקורה במציאות.

לא משנה מה מתסכל אותך, המצב, הלקוחות, המשפחה או השותף העסקי שלך, התחושה שעשית הכל כדי להצליח במערכת היחסים, ושום דבר לא עוזר באמת. התחושה היא תחושה קשה של יאוש.

אז נכון לעיתים אפשר פשוט לוותר על מערכת היחסים, ללכת בלי להסתכל לאחור. אבל יש מקרים בהם אי אפשר לעשות זאת- כמו שותף עסקי, בן משפחה וכד'.

אז חיפשתי דרך שתעזור ללקוחותיי שמתמודדים עם האכזבה הכרונית ממצב מסוים, ומצאתי.

את התרגיל הבא מומלץ לעשות בכתיבה.

קחו דף נייר ועט וחלקו את הדף לשני חלקים: מימין רשמו את המילים שבהן הייתם מתארים את הציפיות שלכם ממערכת יחסים חיובית עם האדם או המצב. למשל מילים כמו יושרה, שיתוף פעולה, כבוד הדדי ואדיבות כתב אחד הלקוחות העסקיים שלי כשעשה את התרגיל. מערכת היחסים שבה הוא היה מאוכזב ממנה היה של שותפו לעסקים כבר 5 שנים.

משמאל רשמו את המילים שמתארות איך במציאות מערכת היחסים נראת או מתפקדת שוב בין אם זה אדם ספציפי או מצב מסוים שגורם לאכזבה. הלקוח שלי כתב, אינטרסנט, ווכחן, אגואיסט, לוחמני, לא יודע להפסיד.

מה שניתן לראות – שזו מטרת התרגיל – שיש פער בין הצדדים. הציפיות של הלקוח שלי לא תואמות את המציאות. מה שזה אומר, שבכל פעם שהוא תקשר או יצר קשר עם השותף שלו, הוא הרגיש מאוכזב, ציפה לא' וקיבל ב'.

הצעתי ללקוח שלי, לצפות למה שנכתב בצד "מציאות", להתכונן לזה. ואז בפועל לעולם לא יהיה מאוכזב מהשותף, לפעמים ההפתעה תהיה לטובה, כי יקרה משהו לא צפוי כמו שיתוף פעולה. עוד אמרתי לו, שבמידה ואינו מרוצה מהשותפות הזו ויש לו צורך שהציפיות שלו התממשו, אז כדאי לחשוב מה עושים בנדון, כי להתאכזב פעם אחרי פעם, לא נותן אפקט טוב ליחסים בפרט ולעסק שלהם בכלל. בנוסף לזה, הסברתי ללקוח שלי ואני רוצה להסביר גם לך, שקבלת המציאות כפי שהיא ולא מה שנדמה שרוצים, עשויה לעשות שינוי גדול. אם אדם מחפש את הפרסונה של השני בהתאם לציפיות של עצמו, אז יש כאן משהו שאינו פייר, זה לצפות מהם להיות משהו שהם לא. אם נסית פעם לשנות מישהו אחר בחיים האלה יש להניח שזה לא עבד. שווה לשנות את התפיסה למציאות ולקבל אותה

וזה לא רק במנטורינג לעסקים,מה שקרה במציאות שהשותף של הלקוח שלי לא השתנה, המיינדסט של הלקוח שלי כן. זה עשה הבדל גדול מאוד. הדינמיקה השתנתה לטובה, לא היתה אכזבה ואז עלו היתרונות שלו מול ספקים למשל.

לאור התקופה אני חושבת שהתרגיל הזה מתאים גם לעכשיו עם המצב הנוכחי.

יש כל כך הרבה דברים שאין לנו שליטה עליהם. אני יודעת שחלק מהאנשים שקוראים את מה שכתבתי עד כה- איבדו את מקום העבודה שלהם, ולא משנה כמה מאמץ מושקע, קשה להם לראות מה הצעד הבא. אני יודעת שיש בעלי עסקים שרק מחכים שתסתיים התקופה. לא משנה מי את או אתה כבני אדם שחיים על כדור הארץ, אנחנו מייחלים למציאות אחרת ממה שיש כרגע.

השנה הזו היתה אכזבה גדולה ומקור להרבה כעס, אבל ותסכול לרבים מאיתנו. אין לנו באמת דרך לדעת מה יהיה מעכשיו והלאה. יש דבר אחד שאנחנו יכולים לדעת: שום דבר לא יחזור להיות "נורמלי", לא משנה מה ההגדרה של "להיות נורמלי" אומרת. אז להמשיך לצפות לדברים שיחזרו להיות "נורמליים", ישאיר אותנו בתסכול עמוק, דכדוך וייאוש. במקום זאת, אולי נשנה את הציפיות שלנו, אולי כדאי לנו לשנות את המיינדסט כדי שלא נתאכזב או לפחות נהיה פחות מאוכזבים. זה לא אומר שאנחנו טומנים את הראש בחול, אלא שאנחנו מקבלים את המצב כפי שהוא. בודקים מה כן ניתן לעשות היום ולא ממתינים שהמצב ישתנה כדי שנעשה.

דוגמה טובה, כאשר בעלי העסקים מגיעים אליי למנטורינג לעסקים ומתייעצים איתי לגבי האם לעשות מוצר דיגיטלי או להעביר את ההרצאות בזום או להמתין עד יעבור זעם..

התשובה היא הזעם לא יעבור 😊 זה ככה יישאר,

ולכן עשו את מה שאתם חושבים שנכון עבורכם במצב הקיים. משמעות הדבר עשו לפי המציאות ולא לפי מה יהיה או הציפיה שיהיה אחרת.

בהצלחה עם המציאות, היא לפעמים עולה על כל דימיון

כאן בשביל לעזור לך

עידית