עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

פוסט לאור משבר הקורונה

אחיי העצמאים ובעלי העסקים

  • בשעה זו של אי וודאות גדולה ביחס לעתיד אנחנו נדרשים לשני דברים
  • אמונה ותקווה.
  • אמונה בדרכנו ותקווה לעתיד טוב יותר
  • ההבנה שהדרך עלולה להיות מורכבת, קשה ומאתגרת.
  • שתעמיד אותנו מול מבחנים ואתגרים שלא בטוח שאנחנו יודעים אם נצליח לעמוד בהם כן או לא, דורשת מאיתנו אומץ לב גדול.
  • וישנו הפחד האם אצליח לשרוד את המשבר או לא.

אנשים לאורך השנים ששרדו משברים קשים, יספרו שהם הבינו שהמצב ישתנה וישתפר וזה ייקח זמן, ולכן נערכו להתמודדות ארוכה, והאמינו שיש יש אור בקצה של המנהרה, גם אם היא ארוכה ולא רואים את סופה. אנשים שחשבו שהדברים יטופלו בצ'יק לא שרדו, ואלה שלא האמינו גם הם נפלו.

אני רוצה לספר לכם שזו השעה לפתח את החוסן העסקי שלנו, ממש כמו מערכת החיסון שלנו בגוף, שמתחסנת בעזרת המחלות. על כל מחלה שאנחנו חווים המערכת החיסונית שלנו מתחזקת. יש מחלות שאנו חולים בהם פעם אחת בלבד במהלך כל החיים ומחלות אחרות שאנחנו חולים בהם לעתים. המשותף למחלות כולן, שאם שרדנו אותן, התחזקנו וחיזקנו את המערכת החיסונית שלנו.

גם בעסק אנחנו חווים מחלות שיוצרות את החוסן העסקי שלנו. עסקים ששורדים משבר מתחזקים או בשפה של נסים טאלב הופכים להיות אנטי-שבירים, כלומר מתחזקים מהמשבר. בעסק המחלות יכולות להיות תזרימיות, או שיווקיות, אישיות כמו פרפקציונזם, או מחרכך" (דחיינות).

החשוב בהתמודדות עם מחלות היא שמירה על הבסיס אכילה שתייה מרובה, שינה, טיפול צמוד ואהבה.

זה הזמן שלכם לבנות את התשתית שביומיום אין לנו זמן להגיע אליה. להכין חומרי שיווק, לחשוב ולצאת עם מוצרים ושירותים חדשים, שמתאימים לעכשיו כמו מעבר לדיגיטל, או לבנות את השירות לתקופה הבאה, אחרי המבול אחרי הקורונה.

הכינו סדר יום תכננו את הפעילויות שלכם, הכינו תשתית פננסית, תבדקו דרכים יצירתיות לאיך אפשר לשרוד את התקופה שאולי תהיה מאתגרת בהכנסות.

תבדקו שיווקית מה ניתן לעשות ומה ניתן להקפיא. סדר יום מאורגן הכולל בתוכו משימות קטנות כגדולות, מפחית את החרדה ואי הוודאות. ממש כמו שאמרו על הילדים שזקוקים לסדר יום וארגון, למרות שאין בתי ספר. גם אנחנו בעלי העסקים זקוקים לזה. שגרת חיים גם אם היא שונה תייצב את מצב הרוח שלנו. פעילות גופנית סדירה יכולה גם היא להיות עוגן טוב בסדר היום שלנו, שינת לילה מייצב ותחזק את החוסן הפיסי כמו גם הרגשי.

לקהל לקוחותיי בהווה שמקבלים את השירות באופן שוטף, וללקוחות עבר שזקוקים לתמיכה ויד מכוונת. מוזמנים ליצור קשר. ונחשוב יחד איך מייצרים את החוסן העסקי.

בסרט חומות של תקווה אנדי דופרין אומר משפט שלדעתי כדאי לאמץ "אם לא תתעסק בלחיות, אז ממילא אתה תתעסק בלמות." אני בחרתי ואתם?

ולסיום משפט נוסף מהסרט המעולה הזה "זכור, רד, תקווה זה דבר טוב, אולי הכי טוב. ושום דבר טוב לא מת מעולם."

לימים טובים

עידית