עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

הדרך להעלות את האנרגיה היומית שלנו

התקופה האחרונה הביאה איתה הרבה תשישות, עייפות, שחיקה בעיקר עכשיו עם כל ה"זומים", הסגר, הילדים, העבודה והבלגן הכללי שאנחנו חווים בתקופה משונה זו. לפעמים מה שאנחנו עושים כדי להעלות את רמת האנרגיה שלנו היא פשוט ללכת לישון, ועדיין זה לא פותר את בעיית התשישות הכללית. אנחנו קמים עייפים ומותשים.

אם אמרתם לעצמכם, וואלה היא צודקת, אז תרשו לי לספר לכם ששינה ומנוחה זה לא אותו דבר.

גם אנשים שישנים בין 7-9   שעות בלילה יכולים לקום עייפים, או להרגיש שהם לא נחו מספיק. בתרבות שבה אנחנו מעריכים ומתפעלים מהישגים גבוהים, ומחפשים ללא הרף יעילות ופרודוקטיביות, עייפות כרונית ושחיקה היא חלק מהשגרה של רובנו.
אנחנו סובלים מאוברדרפט של אנרגיה כי אנחנו לא מבינים את העוצמה של המנוחה.

וכן פולניות כאן לא תעזור, לנוח בקבר לא מספיק 😊

מנוחה הינה משאב לחידוש אנרגיה, היא חלק מהיכולת להתמודדות  עם העולם המשתנה
ויצירת חיים מלאים.

סוגי המנוחה השונים

סוגי המנוחה השונים הינם קווי אספקת האנרגיה שלנו כבני אדם. ככל שקווי האספקה טובים ויעילים, כך יכולת ההתמודדות עם מכשולים וחיים באופן ככללי משתפרת דרמטית.
תנסו ותראו בעצמכם.

קו האספקה הראשון- מנוחה פיזית

קו האספקה הראשון שלנו הוא מנוחה פיזית שיכולה להיות שינת לילה ושנת צהרים – זו מנוחה פאסיבית. מנוחה פיזית יכולה להיות גם אקטיבית כמו, מתיחות, מסאז' ויוגה שמשמרים הסירקולציה והגמישות הגופנית.

קו האספקה השני מנוחה מנטאלית

קו אספקה שני הוא מנוחה מנטלית. מחשבות, מחשבות, מחשבות. השיחות הפנימיות האינסופיות, הדאגות, הפחדים והחששות ממה יהיה, לפעמים משאירים אותנו מותשים מנטלית. אני שומעת לעתים לקוחות שאומרים לי, "עידית אם רק הייתי יכולה לסגור את הכפתור של המחשבות הייתי יכולה לנוח" נשמע מוכר?!
מה עושים כדי לתת מנוחה מנטלית. במהלך יום עבודה קחו הפסקות כל שעה שעה וחצי, צאו לסיבוב קטן, דברו עם קולגה, צאו טיפה לשמש.

ההפסקה תלמד את הראש להאט ולנוח. הריענון הזה עושה בוטוקס מנטלי (מרפה את השריר). טכניקה נוספת היא לשים ליד המיטה מחברת ולרשום בתוכה את המחשבות שעולות בראש לפני השינה. כל אותם דברים שיש לסדר למחר 😊 תכתבו ואז יהיה יותר קל לראש לשחרר, אין לו צורך לזכור עבורכם. זה כתוב.

קו האספקה השלישי מנוחה תחושתית

קו אספקה שלישי הוא מנוחה תחושתית (סנסורית), אורות בהירים של מסכים, ניידים, פגישות בזום, פגישות רבות משתתפים בוידאו וכד', משאירים אותנו מוצפים סנסורית. החושים עובדים בfull power ,עייפות זום היא תופעה חדשה. המוח עובד מאוד קשה כדי לתרגם לנו את הדו מימד לתלת מימד, אנחנו נדרשים כדי להבין את שפת הפנים להשקיע יותר מאמץ. ולכן מותשים מזה.
מה עושים? סוגרים עיניים ועושים ריסט. מחליטים על צום מסכים, מנסים לשלב גם זמנים ללא גירויים רבים.

קו האספקה הרביעי- מנוחה יצירתית

קו אספקה רביעי הוא מנוחה יצירתית. מנוחה זו חשובה במיוחד לפותרי בעיות, לאנשים שנזקקים ליצירתיות וחדשנות. מנוחה יצירתית מעירה את יכולת ההתפעלות שנמצאת בתוכנו. האם אתם זוכרים את הפעם הראשונה שראיתם את הים, מפל מים גדול את מקדש הבהאים בחיפה? הרשו לעצמכם להכניס את כל היופי החיצוני הזה פנימה.

קו האספקה היצירתי אינו רק התפעלות מהטבע, אלא גם הנאה מאומנות. הפכו את מרחב העבודה שלכם למקום שיוצר השראה, ע"י תמונות של מקומות שאהבתם, ציורים של אומנות שמדברים לליבכם. זה עצוב לבלות את מירב היום שלכם מול קירות לבנים או חשופים, ולצפות לרגעי השראה וחדשנות.

קו האספקה החמישי- מנוחה חברתית

קו אספקה חמישי הוא מנוחה חברתית. ישנם אנשים שלא משנה מה השעה אתם יכולים לפנות אליהם, הם תמיד יגידו "כן" גם כשהשאר יגידו "לא". אתם בהחלט יכולים לסמוך עליהם, הם מאוד מוערכים ע"י החברים והם הנחמדים ביותר שיש. כשהם לבדם הם עלולים להרגיש מנוצלים ובודדים. המנוחה החברתית מאפשרת לנו הסתכלות על טיב מערכות היחסים שאנחנו מנהלים בחיינו. מי האנשים שממלאים אותנו באנרגיה חיובית, כלומר שלידם אנחנו מרגישים יותר טובים. ומי האנשים הערפדים שמוצצים מאיתנו את האנרגיה, אלא שלידם או אחרי פגישה איתם אנחנו מרוקנים.
שווה להוסיף אנשים שמשקים אותנו, ולהפטר מהערפדים.

קו האספקה השישי- מנוחה רגשית

קו אספקה שישי מנוחה רגשית. המשמעות של מנוחה רגשית היא היכולת להביע את עצמך בצורה חופשית במרחב בטוח, והיכולת להפסיק את פעולות הריצוי החברתי. מנוחה רגשית דורשת אומץ להיות אותנטיים, לא לשים מסכה אלא להיות מי שאנחנו. אדם שנמצא במנוחה רגשית יכול לענות על השאלה "איך אתה מרגיש היום?" בכנות "לא משהו" ואז לספר על החלקים הפחות יפים, אלה שמצטלמים פחות טוב לאינסטוש.
בדר"כ מי שזקוק למנוחה רגשית נמצא לעתים קרובות גם בגרעון חברתי.

קו האספקה השביעי- מנוחה רוחנית

קו האספקה האחרון שלנו הוא המנוחה הרוחנית, התחושה שיש ערך רחב יותר לעשייה שלנו, התחושה של שייכות, אהבה, קבלה וייעוד שלנו בחיים. בדר"כ אנשים שמבינים את ערך העשייה לקהילה ולסביבה שיודעים לקשר בין האינטרסים של הקהילה שלהם לבין האינטרסים האישיים, חווים תחושה טובה של סיפוק והשתייכות רחבה יותר לעולם. מה שיוצר אצלם, את היכולת להרגיש סיפוק ומימוש.

מילה לסיום, היכולת לנוח בכל אחד מהאספקטים שעלו כאן, תשפר משמעותית את הספקי העבודה שלכם, נכון זה לא מה שלימדו אותנו בבי"ס, שפחות מנוחה יותר עבודה. במציאות זה אחרת, אנשים שמסוגלים לנוח, מתאוששים מהר יותר, ולכן מצליחים לבצע בשיא היכולת שלהם.

מנוחה נעימה

ספרו לי איך המאמר עזר לכם להספיק יותר

עידית פליק – מנטורית להישגים