עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

שימור לקוחות הוא  מכירה

התקופה לפני החגים מזמנת לנו לוח זמנים צפוף ורווי פעילויות מסוגים שונים (עבודה, ניקיונות, קניות ועוד). מכאן שיש צורך לדעת כיצד לתעל את הזמן בחוכמה, כך שבמינימום זמן נרוויח מקסימום תועלת. 
השבוע שעבר היה עסוק במיוחד, ממש נגמר לי הזמן. היו הרבה מאוד אנשים שהייתי צריכה to follow-up (לבצע מעקב), אך מאחר שהייתי לחוצה בזמן נאלצתי לבצע החלטה על מי מהלקוחות אני עובדת השבוע.
הזכרתי לעצמי שזה חשוב לבנות מערכת יחסים עם האנשים הנכונים והחברות המתאימות, לפעמים בלי קשר לכמות ההזמנות שהם ביצעו. נדמה לי שאנחנו שוכחים מדי פעם, שלקוח פוטנציאלי שלא קנה עכשיו, עשוי לקנות מחר, ואנחנו זורקים אותו כמו "תפוח-אדמה לוהט" ולא מטפחים איתו מערכת יחסים.
בכדי לטפח ולהזין מערכות יחסים שיבשילו לכדי הזמנה, אני רוצה להעניק לכם חמישה טיפים שעובדים. אני מבטיחה לכם שהם לא לוקחים הרבה זמן, אך מביאים לתוצאות טובות: 

1)       חברות לא קונות אנשים קונים. האם איבדת את היכולת למגע אנושי? אם כן, זה הזמן לחזור בחזרה. הרם את הטלפון, שלח כרטיס ברכה לחג, כך כמה דקות לשלוח אי-מייל ולהתעניין בשלומם.
2)       היה יועץ לא מוכר. יועץ אמין יזכה תמיד ביותר מכירות, מסוכן מכירות אגרסיבי.
3)       האם הלקוח שלך היום פה ומחר לא? תן לי לתת לך דרך אחרת לחשיבה. הלקוח הוא לנצח. האם אתה מוכן להשקיע את מה שצריך בכדי שהעסק יעבוד איתך לאורך זמן? 
          כן זה לוקח זמן וחשיבה ולטווח ארוך זה מחזיר את ההשקעה.
4)       זה לא רק הרושם הראשון שנחשב. כל רושם שאתה משאיר נחשב. היה עקבי.
5)       היי נעים הליכות. הלקוח שלך צריך לרצות לדבר איתך – אם הם לא מעוניינים, ייתכן שאתה מנסה למכור להם במקום לפתח איתם מערכת יחסים.  
          אם הם מתחמקים משיחות הטלפון שלך, או לא עונים לאי-מיילים שלך, שנה את הגישה. 

טיפוח מערכות יחסים זה כמו לצאת לדייט. אם אתה לוקח אותם כמובן מאליו הם יחליפו אותך באחר. לכן שמר את מערכות היחסים לשלך על-ידי קשר חם, מפתיע ומחדש. אל תיקח אותו כמובן מאליו. שים לב לסימנים בדרך, ושפר את ביצועיך בהתאם לנדרש. 
זכור: לקוח קיים יותר קל וזול לתחזק ולשמר, אך בכדי לרענן צריך גם חדש שיכנס.

שלכם,

עידית פליק – מנטורית לעסקים