עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

מנכ"ל בנעלי בית

טיפים לנוטים להסחות דעת כשהם עובדים מהבית

הפיתויים אורבים לנו בכל פינה כשאנחנו עובדים מהבית, למרות הכוונות הטובות שלנו לעבוד.

מרבית העובדים נהנים מפעם לפעם לעבוד מהבית בנסיבות רגילות. אך נגיף הקורונה, אילץ רבים לעבוד מהבית גם אם בחירתם הטבעית הייתה ללכת למקום העבודה.

יש צד שמח לעניין, אפשר לישון עוד שעה לפני שמתארגנים לעבודה ולא עומדים בפקקים של בוקר. העבודה ממש מרחק צעדים ספורים. אבל יש גם אתגרים כשעובדים מהבית, בטח עם יש עוד אנשים כמו ילדים ובני זוג. הפיתויים והסחות הדעת גדולים מאוד.

לפני שאספר לכם על טיפים מצוינים כדי לשמור על אווירת עבודה, אציין  שהדבר הראשון לעשות הוא להתלבש בבוקר לעבודה.

נכון שכדאי ורצוי ללבוש בגדים נוחים, אך מומלץ בחום להחליף את הפיג'מה.

אז מה עושים כדי להישאר במסלול העשייה, למרות הקושי והאתגר?

כמה טיפים ישימים:

  1. התחילו את יומכם קרוב ככל האפשר לשגרת החיים הרגילה שלכם – אם אתם נוהגים ללכת לפעילות גופנית לפני העבודה, פנו זמן לפעילות כזו. נכון לימים טרופים אלה, אך גם בשגרה יש הרבה מאוד אפליקציות, סרטונים ואפשרויות לעשייה של פעילות גופנית מגוונת דרך הרשת. אל תוותרו על מקלחת אם זו שגרת היום שלכם. החליפו בגדים, ולנשים בינינו שמתאפרות בבוקר- השקיעו קלות גם בזה.

אנחנו רוצים מאוד שהרוטינה שלנו תהיה קרובה ככל האפשר לשגרה המקורית, זה משרה ביטחון ויציבות.

  1. מצאו מקום שניתן לעבוד בו בשקט ללא הפרעות – רצוי מקום עם דלת שניתן לסגור בשעות העבודה. כשיש עוד אנשים בבית, דלת סגורה לרוב הינה סימן מוסכם ל"אני עסוק כרגע". אם אין כזה מקום בבית שאפשר להתנחל בו, פנו את פינת האוכל לעבודה בשעות הייעודיות. לא מומלץ להפוך את חדר השינה שלכם למקום העבודה.

קשה להתרכז ולהיות פרודוקטיבי, כשאנחנו מוקפים בכריות רכות ופוך.

  1. זכרו אתם עדיין עובדים – למרות שהבוס לא יכול עדיין J לפקח על מה בדיוק אתם עושים, ולעתים זה מפתה מאוד לתלות את הכביסה או לחפש מוצרים שונים בעלי אקספרס, או לקרוא חדשות שמגיעות ללא הרף. אל תעשו זאת. סדרו לעצמכם טיימר לעבודה רציפה של שעה שעה וחצי, ואז קחו הפסקה להתרעננות. החליטו מה עושים עכשיו בעבודה, ותסיימו את המטלות. ברגע שסיימתם את המשימות המתוכננות, תוכלו לסיים את יום העבודה שלכם. תכננו מראש את זמן ארוחת הצהריים שלכם, ואם אתם נוהגים לאכול גם ארוחת בוקר בעבודה אז גם לזה תקצו זמן וכמה זמן אכילה דרוש לכם.
  2. ארגנו את היומן שלכם לשבוע הקרוב ותכננו כל יום לפרטי פרטים – עבודה מרחוק מחייבת משמעת יותר קפדנית ותוכנית יותר מפורטת שתעזור לכם להיות במסלול. כשאנחנו הולכים לעבודה, יש משהו באנרגיה של העשייה שמקל את העבודה, גם אם לא באמת משתמשים ביומן. בבית זה חשוב מאוד לתכנן. אז בין אם אתם עובדים עם to do list או עם יומן, רשמו את המשימות שיש לבצע, ובצעו אותן. השאירו את היומן בהישג יד, כדי שתוכלו לראות את ההתקדמות שלכם.

דבר נוסף תחליטו מראש מהן שעות העבודה שלכם, מתי מתחילים ומתי מסיימים.

הנטייה של אנשים לעתים היא להתחיל את יום העבודה ובעצם לא לסיים אותו. כי הם כל הזמן קופצים בין משימות בית למשימות משרד ואז לא שמים לב איך הזמן רץ. ומוצאים את עצמם בעצם עובדים כל היום.

  1. יידעו את המשפחה שאתם בעבודה –Do Not Disturb יידעו אותם בשעות העבודה שלכם ובנוסף הסבירו מתי כן אפשר לפנות אליכם ומתי לא.

בפועל כשעובדים יעיל ללא הסחות דעת מסיימים מוקדם את העבודה. אני מכירה אנשים שכשהם עובדים מהבית הם ידווחו שהם מספיקים הרבה יותר, מאשר כשהם בעבודה. כשאין הפרעות התפוקה עולה.

שמרו על קשר עם העמיתים לעבודה. עשו לעצמכם הפסקת קפה ודברו איתם ממש כמו ביום רגיל, על מנת לשמור על תחושה של תקשורת ושייכות.

 

אם יש לכם טיפים נוספים אשמח שתיידעו אותי

 

עידית