עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

התשובות לשאלות הקשות בראיונות עבודה

מוזמנים ללמוד אסטרטגיות לתשובות  על שאלות בראיון עבודה

לפני הרבה שנים למדתי, ששליטה היא כלי חשוב כשנתקלים באי וודאות. ראיון עבודה מזמן הרבה אי וודאות. מי יראיין אותי, מה הוא יחשוב עלי, מה הוא ישאל, מה אני יענה וכד'. המסקנה שלי אחרי הרבה שנים של ניסיון של הכנה לראיונות עבודה, והתנסויות רבות פרטיות לפני שפתחתי את העסק, היא שהכנה מוקדמת חוסכת הרבה כאבי לב, ומביאה להתקבלות קלה יותר לעבודה.

לכן יצרתי לכן כמה אסטרטגיות טובות כדי לצלוח ראיון עבודה:

השאלה: מה החולשה הגדולה ביותר שלך?
הדרך הנפוצה ביותר לענות על השאלה ולא בהכרח הטובה ביותר,
היא להפוך את הלימון ללימונדה, לקחת תכונה לא טובה ולהפוך אותה לחיובית.

למשל פרפקציוניזם להפוך ליסודי מאוד. אז נשאלת השאלה ולמה זה שלילי?
כי זה פוגע בי, מאט קצב וכד'.

אני רוצה להציע דרך נוספת: תשתמשו בכנות בתחום מיומנויות שאתם זקוקים לשיפור. נכון שזה לא הזמן להגיד, "אני מאחר כל הזמן"; "אני לא טוב עם אנשים"; "אני לא אוהב לעבוד קשה" וכד'.

תשובה טובה תהיה: "המיומנויות הוורבליות שלי מצוינות, אך בכתיבה אני עוד עובד על זה.

או "פעם הייתי לוקח על עצמי יותר ממה שהייתי יכול לעשות, כיום אני משפר את המיומנויות שלי בניהול זמן, ואני מבין שלכל "כן" למשימה חדשה יש השלכה על היומן שלי ועל הביצועים,
ולכן שומר על סדר עדיפויות הדוק".

השאלה: למה שנעסיק אותך?
זו שאלה שמפגישה אותנו לעתים קרובות עם השדים הפנימיים שלנו. "באמת למה שייקחו אותי לתפקיד?!" זה הזמן לקרוא שוב את דרישות המשרה ולהבדיל אותך מהשאר.

לפעמים אנשים שמגיעים אלי עונים, מה זאת אומרת למה? "אני הכי טוב שיש בתחום"; "כי אני רוצה"; "אני מצוין עם אנשים", כל אלה תשובות נכונות אולי, אך לא ישרתו את המטרה.

תשובה טובה תהיה: "ממה שאני מבין את התפקיד, יש צורך באדם שיכול גם לנהל את הפרוייקט ברמה הטכנית וגם לגייס את האנשים המתאימים לעשייה שלו. תן לי לספר לך מה עשיתי במקום הקודם שלי בפרוייקט X" או "ההישגים המספריים שלי במקום העבודה הקודם, מצביעים על כך שאני מחוייב לתוצאות. זה סוג התוצאות שאתה יכול לצפות ממני כאן"

השאלה: ציין שלושה דברים שלא אהבת בעבודה הקודמת שלך
לעולם אבל לעולם אל תירק בבאר ששתית ממנה. לכן גם אם ממש לא אהבת את מקום עבודתך הקודם והבוס התעמר בך, אל תגיד דברים לא טובים על המקום ו/או העבודה.

זה לא הזמן לדבוק בכנות כמו "הבוס שלי הוא אידיוט"; "יש המון לחץ ומשימות"; "הם לא מאפשרים לעבוד מהבית ולשמור על איזון בין הבית למשרד". כמובן שאין דרישה לשקר, אך כדאי יהיה לדבר על הנסיבות שהביא לאתגרים השונים ולא לאנשים או תרבות ארגונית.

תשובה טובה תהיה: "באמת את האנשים, והפרוייקט מאוד אהבתי. האתגר שלי היה, השינוי המתמיד בלוחות הזמנים ומועדי הגשה שהשתנו תדיר ללא התראה מוקדמת, מה שהקשה מאוד על הצלחת הפרויקט שהייתי מעורב בו" או "למדתי המון מהאנשים שאיתם עבדתי במחלקות השונות, במסגרת הדברים שעשיתי, המנהל שלי לא היה היחיד שפיקח ונתן משוב על העבודה שלי ולכן זה היה מאתגר להענות לעתים לדרישות הסותרות של המנהלים השונים".

הנה תשובה בשבילך.

ראיון עבודה ומענה על שאלות מכשילות יוצר פחד ולעתים אף לבלק אאוט.

למזלך הדרך להתמודד עם הבלק אאוט היא התכווננות והכנת התשובות מראש לשאלות בראיון עבודה בנוסף לתרגול שוטף שלהן, כדי שישבו לך בגרון. כשמתרגלים את התשובות ויודעים לענות עליהן, מעמד הראיון עצמו הופך את הפחד להתרגשות.

זקוק לעזרה בהתכוננות?
רוצה מענה על עוד שאלות שאין לך וודאות לגבי התשובה שלך?

מוזמן להתקשר ולתאם פגישה 050-8212515

ויחד נתכונן לראיון שלך.

בהצלחה

עידית