עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

שינוי הרגלים – איך מצליחים לקיים את מה שאנחנו מבטיחים לעצמנו

כל שנה אותו סיפור. מתחילה שנה ואנחנו מבטיחים לעצמנו שהשנה יהיה אחרת. שהשנה נבטיח ונקיים, ונצליח בכל שינוי שאנחנו רוצים. ו- 2019 עוד שניה כאן וההחלטות לשנה החדשה גם. כמה שנים אתם כבר מבטיחים? אם יותר משנתיים (שלא לומר עשר)

כי הפעם אנחנו לא רוצים להבטיח ולא לקיים. השנה מבטיחים ומקיימים.

באחת הפגישות שלי עם לקוחה ותיקה היא העלתה שאלה "עידית תגידי למה כל פעם מחדש אני מנסה לדבוק בהרגל חדש, הרגל שישנה לי את החיים והעסק, אני יודעת בדיוק מה אני צריכה לעשות, אפילו אני יודעת איך, ועדיין אני מתחילה זה מחזיק יומיים ושוב אני נופלת לאותם דפוסים של דחיינות שלא לומר עצלנות". היא המשיכה כששמעה את השתיקה שלי "פשוט אולי אני לא רוצה מספיק, אולי אין לי כוח רצון ומוטיבציה, בואי נעבוד על המוטיבציה שלי, אולי יש כדורי מוטיבציה? תראי את החברה שלי, לה יש משמעת עצמית, היא כשהיא מחליטה משהו כמו "סובייטית" היא לא רואה בעיניים, עד שהיא משיגה את מבוקשה. ואני…מה אני שווה?!"

שינוי הרגלים: לא מה שחשבתם

אם חשבתם שעניינינו ביצירת מוטיבציה – טעיתם! הנושא שלנו הוא שינוי הרגלים לא על סמך מוטיבציה (כי לפעמים פשוט אין לנו), אלא בעזרת יצירה ושימור הרגלים שיובילו אותנו למטרה.
אחלק את האתגר הזה לשלושה חלקים

אתגר ראשון: לא רק מוטיבציה

גם אני כמו רבים אחרים, חשבתי שמוטיבציה זה סוד העניין ואו שיש לך מוטיבציה ואז אתה מצליח או שאין לך ואז אתה נכשל. עם השנים והניסיון שצברתי עם אנשים גיליתי כמה דברים מפתיעים בנושא שמבטיחים הצלחה לאורך זמן ומוטיבציה אינו אחד מהם.

הבעיה שלנו היא לא המוטיבציה שלך או כוח הרצון, זה כנראה יש לנו בשפע. ואם אין בכלל, אז אין שינוי ממילא, ואי אפשר לשנות מישהו בלי שהוא רוצה בכך. הבעיה היא שאנחנו מסתמכים רק עליה ומוטיבציה וכוח רצון מטבעם יורדים עם הזמן. ממש כמו מקלחת שמחזיקה רק יום אחד, ויש צורך לחזור עליה יום יום גם מוטיבציה יורדת ולכן לא כדאי להסתמך אליה בלבד.

אתגר שני: ההבדל בין פשוט לקל

בעיה נוספת היא שאנחנו חושבים שפשוט זה אומר קל. הדברים אינם מורכבים כשמדברים על שינויים –  כל מי שניסה לרדת במשקל יודע את הפתרון: לאכול פחות ממה שצורכים. הביצוע והיישום מצריכים אותנו לצאת מהאוטומט, לזהות נקודות כשל ולעשות אחרת. מה שמוציא אותנו מתחום הנוחות ומערער מבחינה רגשית את המערכות. למה? כי הרגל הוא התנהגות שמבוצעת באופן אוטומטי כמעט או בכלל בלי מחשבה מודעת. המשמעות היא חסכון באנרגיה ובמאמץ המושקע. על הרגל לא חושבים עושים. ואז זה קל. הקושי יושב על הזיהוי ופירוק של האוטומט והשינוי שלו. זה פשוט ובהחלט לא קל. הבנה של זה תאפשר לנו לעמוד באתגר.

אתגר שלישי: זבנג וגמרנו

הבעיה האחרונה להיום היא שאנחנו מחפשים קסמים, זבנג וגמרנו. גלולה שנבלע ותשיג עבורנו את המטרה בלי המאמץ וההשקעה,. לקפוץ מיידית לתוצאה מבלי לעבור דרך.

רוצים לעשות שינוי? לימדו לקבל באהבה גם  נסיגות ונפילות. זוכרים איך היה ללמוד לרכב על אופניים? כולנו נפלנו בהתחלה, מי שרצה ללמוד – התעלם, קם ורכב שוב. השאלה מה גורם לאנשים לקום ולעשות שוב?

שלוש דרכים לבנות הרגלים חדשים

אוקיי, אז הבנו שמוטיבציה היא לא הדלק שאנחנו רוצים, ושאנחנו מעדיפים דלק פרימיום שיחזיק לאורך כל השנה. עכשיו, נראה מה ניתן לעשות כדי להשיג הרגלים אפקטיביים:

שיטה ראשונה: התרכזו בשיטה, לא במטרה

דוגמאות: יש לך עסק והמטרה שלך היא להרוויח עוד. השיטה יכולה להיות דרך השיווק והמכירות של שירותי העסק.
יש לך רצון לכתוב תוכן ואפילו ספר – השיטה תהיה שגרת כתיבה יומית.
יש לך חלום להחליף עבודה – השיטה תהיה רכישת מיומנויות נדרשות למשרה הבאה.

המטרה שלנו – מה אנחנו רוצים להשיג, מאפשר לדעת את הכיוון. אחרי שאנו יודעים מה אנחנו רוצים, חשוב מאוד לדעת איך אנחנו מיישמים מיישמים.

תכנון, ביצוע ומעקב אחרי התוצאות יאפשר לך להצליח.

נמשיך עם הדוגמה של העסק: החלטת שהגדלת הרווח ב 2019 היא המטרה 10% גדילה תהיה אתגר אפשרי. השיטה שלך היא שיווק ומכירות.

עכשיו יש לפרק את הסיסמא שיווק ומכירות לתהליך עבודה מוסדר:

איזה סוג של שיווק?
תוכן יחייב יצירת שיטה לכתיבת תוכן עקבי ורציף.
נטוורקינג. לאיזה קבוצה אני מצטרף וכמה שעות שבועיות אני מקדיש לנושא?
שת"פ אסטרטגים. בחירה של השותפים,איך אני מגיע אליהם ומה השיתוף פעולה שאני מציע להם על מנת שיהיה WIN WIN  WIN, הם מרוויחים, הלקוחות מרוויחים ואני מרוויח.

חשוב לזכור: כדי להצליח חשוב לתכנן את היום, השעה והמקום שבו תתבצע המשימה שהצבתם לעצמכם. לחיזוק ניתן לכתוב הצהרת כוונות מראש ולתלות אותה במקום בולט לעין.
"אני מצהיר בזאת שבמהלך השבוע הקרוב אני אעשה את…בימים …בשעה …במקום…" זה מעלה את הסיכוי לעשייה ב 94% לפי המחקרים שנעשו בנושא ולפי הניסיון שלי במהלך השנים.

שיטה שניה: צעד קטן לאדם…
שינוי של אחוז אחד מבטל את הצורך במוטיבציה לעשייה ובנוסף הופך את הקשה לקל. שינוי באחוז אחד בעצם ייעשה אותו כל כך קטן שלא תוכל לסרב לו.

רוב הלקוחות שלי, וגם אני לפני השימוש בשיטה הנ"ל, כשאנחנו רוצים שינוי אנחנו עושים מהפכה. אני רוצה להגדיל ריווחיות אז אני אעשה גם קיצוץ בהוצאות העסק, גם כתיבת תוכן, גם פייסבוק גם לינקדאין, גם נטוורקינג, גם כנסים וגם וגם. זה מחזיק יומיים המוטיבציה יורדת החשק נעלם, אין שינוי כמובן בתוצאות העסקיות מצב רוח רע והביקורת העצמית משתלטת ומרפה את ידינו.

תחשבו בבקשה מה השינוי הקטן ביותר שניתן לעשות ושאפשר לעשות גם כשאין חשק ומוטיבציה. כתיבת תוכן 5 דקות ביום, בלי קשר אם התוכן הוא טוב או לא. אין צורך להתחייב כרגע לפרסום אלא רק לכתיבה יומיומית. 5 דקות ביום. אחוז אחד שינוי ביום יביא תוצאות פנומנליות.

תשאלו את מאמן נבחרת האופניים של אנגליה. המטרה של הנבחרת היתה לזכות בטור דה פרנס, אנגליה מעולם לא זכתה בו לפני כן. הביאו מאמן חדש והוא האמין בשיטה של שינוי באחוז אחד בכל תחום. אז הוא התחיל בשינוי שינוי 1% בכל תחום של הרכיבה. כיסא ישיבה של הרוכבים, שינוי הגלגלים של האופניים, שינוי הג'ל הנמרח על השריר אחרי אימון, שינוי של הרגלי ההגיינה ועוד. אחרי שלוש שנים הוא הצליח להביא את הנבחרת לזכייה ראשונה בטור דה פרנס ושנה אחרי זה שוב בצוות שונה. השיטה עבדה ובאולימפיאדת לונדון 70% ממדליות הזהב היו של נבחרת אנגליה.

איזה שינוי של 1% אחד אנחנו יכולים לעשות כדי שהשיטה שלך תצליח?

גם אם לא תיישמו כל יום את השינוי של אחוז אחד, אלא רק חמישה ימים בשבוע השיפור השנתי הוא מעל 30%. תנסו

השיטה השלישית: להשאיר את הביקורת מחוץ לדלת

אנחנו נוטים להשוואת את עצמנו לאחרים וכתוצאה מכך להלקות את עצמנו שאנחנו לא טובים מספיק כמו האחר. החכמה היא לחשוב כמו זרע של שיח ורדים. הזרע של הורד לא אומר לעצמו: "אוי אני מאוד קטן איך אני אגדל?" הוא לא רואה את התפתחותו כנקודה, אלא כתהליך. כל עוד אנחנו בגרף של התפתחות ואנחנו משווים את עצמנו לעצמנו בלבד, אנחנו בתהליך הנכון להשיג את מבוקשנו בעסקים ובחיים. ותרו מראש על הביקורת וההפחדה של עצמכם. תנו מקום לגדילה ולמידה דרך המעקב, דרך בדיקה ומשוב על המקום שבו אתם נמצאים. השימוש ביותר/פחות, מצליח/נכשל ועוד כאלה השוואות מוריד לכם את המוטיבציה ואת החשק. תעשו ותחזקו את עצמכם ע"י שימוש במילים כמו "עוד" במקום "יותר", "בדרך" במקום "נכשל" וכד'.

לסיכום

חשפנו שלושה אתגרים בתפיסת השינוי ומה ניתן לעשות כדי שהשנה יהיה אחרת שההבטחה שלנו תתקיים. השתמשו בשינויים קטנים של אחוז אחד כדי ליישם את השיטה, הפסיקו מיד את השימוש בביקורת עצמית, והשווא את עצמכם לעצמכם בלבד. בחרו תחום אחד ויחיד לשינוי.

מוזמנים לשתף אותי בהרגלים שאתם רוצים לשנות, ככה אדע לכוון אתכם למידע בנושא שאתם מתמודדים איתו. מוזמנים ליצור קשר גם לעבודה משותפת באחד על אחד.

2019 מוצלחת לכולנו.